مقدمه

این روزها تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن دست‌ها، وسایل و لوازم الکترونیک، اجناس خریداری‌شده از فروشگاه و… به یک معضل بزرگ تبدیل شده‌است. خیلی از ما حتی نحوه‌ی صحیح شست‌وشو را نمی‌دانیم و ناخواسته سبب ایجاد خسارت‌های مالی و یا حتی جانی در اثر استفاده نادرست از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده می‌شویم.‌ یکی از بیشترین خسارت‌هایی که معمولا ایجاد می‌شود، استفاده از مواد شیمیایی و شوینده نادرست برای گوشی موبایل و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر است.

گوشی موبایل یکی از لوازمی است که ما معمولاً بیشترین استفاده را از آن در طول روز داریم بنابراین ضدعفونی‌کردن مداوم و مرتب گوشی موبایل از مهم‌ترین نکاتی است که در دوران کرونا باید رعایت شود.

بنابراین همانطور که گفتیم گوشی موبایل می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین وسایل برای انتقال ویروس‌ها باشد. چراکه موبایل مکان مناسبی برای رشد باکتری‌‌ها است. سرفه کردن، خوردن غذا هنگام استفاده از تلفن همراه، چربی گوش و صورت همه از عواملی است که باعث آلودگی تلفن همراه می‌شود و آزمایش‌های انجام شده در این زمینه نشان داده‌است که تلفن‌های همراه همانند دستگیره در و پول به طور معمول حامل میکروب‌های زیادی هستند و می‌توانند بیماری‌های رایجی مانند آنفولانزا و عفونت‌های چشمی را ایجاد کنند.

یک اشتباه رایج در تمیزکردن گوشی موبایل

تمیزکردن گوشی در دوران کرونا - سایت آی تک کالا
تمیزکردن گوشی در دوران کرونا – سایت آی تک کالا

به‌طور مکرر دیده‌ایم که بسیاری از افراد برای تمیزکردن گوشی موبایل خود به‌خصوص در دوران کرونا از اسپری مستقیم الکل ضدعفونی کننده دست یا سطوح دیگر بر روی گوشی موبایل استفاده می‌کنند. اما آیا این روش مناسب است؟ جواب خیر است.  این امکان وجود دارد که الکل در مرور زمان لایه محافظ گوشی را از بین ببرد. بنابراین توصیه ما این است که برای ضدعفونی کردن گوشی موبایل از شوینده‌های مخصوص گوشی موبایل که حاوی مواد ارگانیگ و طبیعی می‌باشند استفاده نمایید. لازم به ذکر است که پاک‌کردن گوشی با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی یکی از بی‌خطرترین روش‌ها است.

خرید مواد ضدعفونی کننده گوشی ساخته شده با فناوری نانو

خرید محصولات نانو - سایت آی تک کالا
خرید محصولات نانو – سایت آی تک کالا

در بازار مواد شوینده بسیاری با‌عنوان مواد طبیعی تمیزکننده گوشی موبایل وجود دارند حتی برخی از آن‌ها ادعا دارند که از فناروی نانو برای ساخت آن ماده شوینده استفاده شده‌است. البته بسیاری از این‌ فروشنده‌ها فقط از اسم فناوری نانو برای فروش محصولات خود و جلب اعتماد مشتری استفاده می‌کنند. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای اطمینان خاطر پیداکردن از این مواد حتما آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید.

 نحوه صحیح تمیزکردن گوشی موبایل

نحوه صحیح تمیزکردن گوشی موبایل - سایت آی تک کالا
نحوه صحیح تمیزکردن گوشی موبایل – سایت آی تک کالا

برای تمیزکردن صحیح و بدون آسیب گوشی موبایل فقط بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ابتدا مقداری از ماده ضدعفونی کننده حاوی مواد ارگانیک و طبیعی را روی یک دستمال نرم بریزید.
  • بهتر است از دستمال‌های میکروفایبر مخصوص استفاده نمایید.
  • اگر برای گوشی خود از قاب استفاده می‌کنید بهتر است پیش از اقدام به تمیزکردن قاب گوشی را جدا نمایید. زیرا ویروس‌ها و باکتری‌ها از حفرات ریز موجو روی قاب شما می‌توانند عبور کنند.
  • سپس شروع به تمیزکردن صفحه گوشی خود نمایید.
  • پس از آن تمامی درزها، دوربین‌ها، اطراف سوکت‌ها و… را به‌خوبی تمیز نمایید.
  • قاب گوشی را پیش از قرار دادن حتما تمیز نمایید.
  • سعی کنید تا حد ممکن از مواد شوینده حاوی الکل و سایر مواد شیمایی خطرناک که برای گوشی مضر هستند و به‌مرور زمان موجب آسیب رسیدن به گوشی می‌شوند خودداری نمایید.
  • حتما از شوینده‌های بی‌خطر مخصوص استفاده کنید.

ورود به فروشگاه محصولات نانو