میکروفایبر یعنی چه؟

پیش از پرداختن به دستمال‌های میکروفایبر بهتر است اندکی درمورد کلمه میکروفایبر صحبت کنیم. کلمه‌ی میکروفایبر درواقع به ضخامت الیاف به‌کار رفته در ایجاد نخ‌هایی اشاره دارد که برای ساخت پارچه این دستمال‌ها استفاده می‌شود. ۱ میکروفیبر ضخامتی به‌ اندازه یک پنجم موی انسان دارد. این الیاف با خواص جادویی و الکترواستاتیکی ( کششی ) خود کثیفی‌ها، مایعات، روغن، گردوغبار و سایر اجسام ریز را در داخل شکاف‌های کوچک خود به دام انداخته و جذب می‌کند و به گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام شست‌‌وشو از آن خارج نشوند.

دستمال میکروفایبر چیست؟

بیشتر دستمال‌هایی که تحت عنوان دستمال میکروفایبر در بازار عرضه می‌شوند مخلوطی از پلی‌استر و نایلون هستند. دستمال میکروفایبر یک تجهیز نظافتی مناسب است که سازگار با محیط زیست بوده و راهی موثر برای نظافت می‌باشد.

چه مزیتی نسب به دستمال‌های سنتی دارند؟

نظافت با این دستمال‌ها نسبت به دستمال‌های سنتی بسیار سریع‌تر بوده و به دلیل وزن کم به تلاش بسیار کمی هم نیاز دارد الیاف بسیار نازک میکرو می‌توانند در همه سطح‌ها نفوذ نمایند و تضمین میشود که ۹۹.۹۸ درصد از باکتری‌ها و قارچ‌ها را از سطح حذف می‌نماید.

ویژگی‌های دستمال میکروفایبر چیست؟

دستمال میکروفایبر - فروشگاه اینترنتی آی تک کالا
دستمال میکروفایبر – فروشگاه اینترنتی آی تک کالا

یکی از اصلی‌ترین ویژگی دستمال‌های میکروفایبر این است که قدرت جذب بسیار زیادی دارند. به‌طوری‌که ۹۹ درصد باکتری‌ها و جرم سطوح را جذب خود می‌کند. این دستمال‌ها ساختاری ستاره‌ مانند دارند که سبب می‌شود که ذرات گرد و غبار درون آن‌ها به دام بیفتند و تا زمانی كه دستمال هنوز شسته نشده، از آن خارج نشوند.

 

بسیاری از انواع دستمال‌ها مانند دستمال کاغذی، قابل تجزیه نیستند و سالیان طولانی در طبیعت باقی می‌مانند. دستمال‌های میکروفایبر محصولاتی تجدیدپذیر هستند و در صورت استفاده صحیح، عمری طولانی خواهند داشت. علاوه‌بر آن، به علت عدم نیاز به مواد شوینده در هنگام استفاده، به حفظ محیط‌ زیست و جلوگیری از آلودگی آب ها کمک می کنند.

از دیگر ویژگی‌های دستمال میکروفایبر، خاصیت ضد آلرژی آن‌هاست که مانع از بروز مشکلات پوستی یا واکنش‌های آلرژیک می شود.

دستمال های میکروفایبر بر خلاف دستمال ها و حوله های نخی پرز نمی دهد. پرز ندادن دستمال برای تمیز کردن سطوح شیشه ای و براق یک مزیت بزرگ محسوب می شود. دستمال میکروفایبر را حتی بصورت خشک می توان برای گردگیری استفاده نمود چرا که گرد و غبار دارای بار منفی است و موادی که دستمال میکروفایبر از آن ساخته ی شود (پلی استر و پلی آمید) دارای بار مثبت می باشد.

بنابراین دستمال میکروفایبر به‌راحتی گردوغبار را جذب خود می‌کند. این مزیت دستمال میکروفایبر موجب شده است در صنایعی همچون عکاسی برای تمیز کردن لنزها که باید عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد بسیار کاربردی است. امروزه در صنایع عینک سایزی نیز این دستمال ها کنار عینک برای تمیز کردن آن ارائه می‌شود. دستمال‌های مخصوصی که برای تمیز کردن انواع صفحات تلویزیون و مانیتور استفاده می شود نیز میکروفایبر است.

دستمال میکروفایبر برای چه مکان‌هایی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

دستمال میکروفایبر - فروشگاه اینترنتی آی تک کالا
دستمال میکروفایبر – فروشگاه اینترنتی آی تک کالا

دستمال میکروفایبر کاربردهای بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز کردن گاز شیشه‌ای
  • درها و پنجره‌ها
  • بدنه یخچال
  • وسایل و تجهیزات عینک
  • انواع سطوح
  • و…

ورود به فروشگاه محصولات نانو