در این آموزش یاد خواهید گرفت چطور با ابزارهایی ساده یک قاب عکس چوبی با رزین اپوکسی بسازید. قاب ساخته شده مقاوم بوده و ترسی از شکستن آن و خراب شدن به مرور زمان ندارید.

وسایل مورد نیاز:

  • یک برش دلخواه از چوب: این چوب می تواند نازک و برش خورده باشد و یا چوب تنه درخت های طبیعی به شرطی که کاملا خشک باشد.
  • عکس چاپ شده بر روی کاغذ: اگر بر روی کاغذهای سلفون دار پرینت شود نیازی به ضد اب نمودن و پوشش عکس نیست.
  • رزین اپوکی شفاف
  • دستکش+چوب بستنی و یا قاشق یک بار مصرف+ ظرف اسقاطی و یک بار مصرف برای ریختن رزین
  • فندک

پس از جمع کردن تمام وسایل مورد نیاز خود، فقط به یک منطقه کاری تمیز و مسطح  نیاز دارید. محیطی که در معرض زیاد گرد و غبار نباشد.

مرحله اول: انتقال عکس بر روی چوب

عکس خود را مرتب کنید و به اندازه چوب خود برش بزنید. عکس را بر روی چوب خود با چسب بچسبانید

اگر کاغذ پرینت شما معمولی است نیاز است تا سطح آن را با اسپری کیلر یا چسب دکوپاژ DM5 پوشش دهید. اگر پرینت عکس شما بر روی کاغذهای سلفون دار است نیازی به پوشش عکس نیست. این پوشش دهی به این دلیل است که رزین اپوکسی باعث پخش رنگ و از بین رفتن رنگ تصاویر شما نشود.

مرحله دوم: آماده سازی رزین اپوکسی

ظرف یک بار مصرف خود را اماده کنید بسته به ابعاد کار دو واحد رزین و یک واحد هاردنر داخل آن بریزید به طور مثال ۱۰۰ گرم رزین و ۵۰ گرم هادنر را در ظرف بریزید. به آرامی و خوب با چوب بستنی مخلوط را به هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. (برای خرید رزین اپوکسی به فروشگاه مراجعه نمایید. )

ب

مرحله سوم: پوشش تصویر با رزین اپوکسی

مخلوط رزین و هاردنر را بر روی عکس بریزید و بطور کامل روی سطح پخش کنید برای داشتن سطح شفاف و بدون حباب تنها کافیست تورچ یا فندک خود را بر روی رزین بگیرید و حباب های ایجاد شده را از بین ببرید. پس از از بین بردن حباب های سطحی منتظر بمانید تا کار شما خشک شود. بسته به رزین اپوکسی موزد استفاده ۸ تا ۲۴ ساعت زمان می برد تا سطح کار شما خشک شود.

قاب عکس شما حاضر است به سلیقه خود می توانید برای قاب چوبی خود پایه انتخاب کنید و یا بصورت دیوارکوب از قاب های خود استفاده نمایید.