رزین اپوکسی
گاهی اوقات به دنبال راهی جدید برای نشان دادن آخرین و بهترین عکس های خود هستیم و یا می خواهیم آرشیوی از ترنسفرها، برچسب ها و عکس های مورد علاقه خود ایجاد کنیم، یکی از روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید استفاده از رزین اپوکسی است. 
ترنفسفرها و تصاویر شما می توانند از مناظر چشمگیر، حیوانات خانگی و حیوانات باشند تا  یک پرتره خانوادگی که برای شما بسیار عزیز است.

برای این آموزش من قصد دارم چند تصویر را داخل قاب های فلزی آرشیو کنم و به صورت گردن آویزهای زیبا دربیاورم، برای چشم نواز کردن کار،  عکس ها در قاب خالی هستند و با رزین اپوکسی پوشانده شده اند. این آویزهای خیره کننده و شخصی، هدایای عالی و یادگاری های خوبی برای شما خواهند بود.

وسایل مورد نیاز

قاب های فلزی توخالی کفی دار
عکس و ترنسفرهای دلخواه
رزین اپوکسی
قلم مو
قیچی

چسب چوب و یا چسب dm5

مرحله ۱: آماده کردن عکس و ترنسفرها

عکس های چاپ شده و ترنسفرهای خود را مطابق با ابعاد قاب برش دهید. عکس های خودتان را می تواند بر روی هر نوع کاغذ چاپ کنید. برای این آموزش، عکس ها بر روی کاغذ رایانه معمولی با استفاده از چاپگر لیزری چاپ شده است. ترنسفر را میتوانید در آب گرم قرار دهید تا کاغذ پشت آن جدا شود ولی وقتی درون قاب قرار گیرد جلوه زیبایی ندارد من ترجیح میدهم از ترنسفر به همراه کاغذ پشت آن استفاده کنم.

 

 

مرحله ۲: پوشش عکس با چسب dm5 و یا چسب چوب

عکس را روی یک قطعه کاغذ ضخیم و یا مقوا قرار دهید تا از سطح کار خود محافظت کنید. با استفاده از یک قلم مو، عکس خود را به طور کامل با چسب dm5 و یا چسب چوب بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که عکس با چسب dm5 و یا چسب چوب کاملا پوشیده شده است، زیرا رزین اپوکسی عکس شما را در صورتی که در تماس مستقیم با کاغذ قرار گیرد، رنگی می کند. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا هر پوشش خشک شود. برای پشت هر تصویر نیز این کار را تکرار کنید زیرا رزین اپوکسی می تواند تصویر را از هم جدا کند، حتی از پشت!

 

مرحله ۳: آماده سازی کف قاب فلزی

کف قالب فلزی را می توانید با خمیر فیمو (خمیر پلیمری) و یا خمیر گل چینی بپوشانید تا سطحی یکنواخت و تمیز به رنگ سفید داشته باشید و یا یک لایه کاعذ یا مقوا که با چسب پوشانده اید را در کف قالب فلزی قرار دهید.

مرحله ۴: قراردادن تصویر و ترنسفر در قاب فلزی و ریختن رزین اپوکسی

تصویر و یا ترنسفر خود را داخل قاب قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح کاملا مسطح است،  رزین اپوکسی  را طبق دستورالعمل مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از مخلوط کردن همه چیز خشک و آماده باشد، زیرا رزین باید بلافاصله استفاده شود. رزین خود را در یک ظرف مناسب مخلوط کنید.

 

یک لایه رزین را  داخل قاب بریزید (به اندازه کافی برای پوشش عکس خود) با خلال دندان اطراف کار را کاملا با رزین اپوکسی پوشش دهید و برای گرفتن حباب های ریز روی سطح یک فندک آشپزخانه روی کار بگیرید تا از بین بروند و سطحی صاف و صیقلی داشته باشید.

مرحله ۵: انتظار برای خشک شدن رزین اپوکسی و آماده کردن کار نهایی

منتظر بمانید با رزین اپوکسی به طور کامل خشک شود. بندها و اضافات تزیینی خود را به قاب های فلزی اضافه کنید و هنر دست و خلاقیت خود لذت ببرید. توصیه می شود ساخت چندین قطعه از این کار را با هم انجام دهید تا مقداری که رزین اپوکسی درست کرده اید برای چندین کارتان همزمان استفاده شود و با گذشت زمان تبدیل به جسمی جامد و بی استفاده نگردد.

 

رزین اپوکسی