مرحله ۱: جمع کردن گل و برگ

در هنگام پیاده روی و یا گشت و گذار در  باغ و  گلخانه های مختلف می توانید  گل های متنوع زیبا و برگ های مختلفی برای کار مورد نظر خود جمع نمایید. گل هایی که برای خشک کردن و تهیه کلکسیون مناسب و زیبا هستند:

گل یاس خوشه ای: خوشه ای زیبا از گل های بنفش

شکوفه های گیلاس: شکوفه های بسیار ظریف و زیبای سفید

گل مینای چمنی: گل های کوچک با گلبرگ های بسیار نازک در رنگ های سفید، قرمز و …

افرای ژاپنی: برگ های درخشان و زیبای قرمز

آلاله: گل های براق و زرد رنگ آلاله

گل رز: گلی پرطرفدار، نماد عشق در رنگ های مختلف

مرحله ۲: روش ۱: مبانی استفاده از رزین

تمام رزین ها یک سیستم دو جزیی هستند که شامل رزین پایه و هاردنر (سخت کننده)  می باشند. هنگام مخلوط شدن دو جزء با یگدیگر، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که به سمت کیورینگ (عمل پخت) و  سخت شدن می روند.

زمان خشک شدن می تواند بسیار متفاوت باشد از ۱۲ تا ۴۸ ساعت،  بنابراین این  زمان، زمانی است که  شما قادر به کار با رزین هستید.

رعایت نسبت مخلوط کردن دو بخش یک بخش حیاتی و مهم در استفاده از رزین است. اگر از یک قسمت به اندازه کافی و صحیح استفاده نکنید این عمل  می تواند منجر به ژل شدن، شکننده شدن و چسبنده شدن شود.

 

سپس شما نیاز به یک قالب دارید، قالب می تواند قالب های پلاستیکی و یا سیلیکونی باشد و یا حتی یک قالب که خودتان ساخته اید!

قالب سیلیکونی به دلیل انعطاف پذیر بودن  همیشه انتخاب خوبی است زیرا رزین به آن نخواهد چسبید و به قدری انعطاف پذیر است که  محصول نهایی را از قالب خارج می کند.

هنگامی که رزین به قالب ریخته می شود، جسم جاسازی شده باید کمی در اطراف حرکت کند تا از ایجاد حباب زیر شیء جلوگیری شود. حباب های کوچک در رزین می تواند با یک شعله،  ضربه کوچک و … از بین برود.

پیدا کردن رزین مناسب برای هدف شما نیاز به  آزمون و خطا دارد. همچنین همه رزین ها با مواد طبیعی واکنش مشابهی ندارند. بعضی از رزین ها گلهای رنگی را از بین می برند و باعث تغییر رنگ گل ها می شوند،  بنابراین شما نیاز به ترفندهایی دارید که با انجام آن رنگ گل ها  تغییر نکند.

مرحله ۳: روش ۲: خشک کردن با فشار

خشک کردن گل ها با قرار دادن آن ها لا به لای ورقه های کتاب یک روش بسیار قدیمی و خوب برای پرورش گل ها و برگ های خشک است.

در این روش گل ها را در بین دو ورقه ی یک دستمال قرار می دهید سپس دستمال را در لابلای ورقه های یک کتاب سنگین قرار دهید و سپس کتاب را   زیر کتاب های بیشتر قرار دهید تا تحت فشار قرار گیرد. سپس آن را برای هر مقدار زمان بین ۵ روز تا چند هفته فراموش کنید، گل و برگ های خشک شده شما آماده است.

اگر از زمانی که بچه بودید از این روش استفاده می کنید، از دیدن کتاب های قدیمی شگفت زده خواهید شد؛-)

 

مرحله ۴: روش ۳: آب بندی با چسب

برای جلوگیری از واکنش با رزین، گلبرگ ها و برگ ها نیاز به یک آب بندی حفاظتی دارند. یک راه ساده برای انجام این کار، این است که  گل و برگ را با یک لایه چسب پوشش دهید.

استفاده از چسب چوب بدلیل اینکه بعد از خشک شدن بی رنگ است و سطح را براق می نماید یک گزینه مناسب است.

فقط کافیست برای پوشش دادن گلها، آنها را در مخلوط چسب  وارد کنید یا از یک برس یا قلم موی نرم آغشته به چسب استفاده کنید تا مخلوط را در هر دو طرف گلبرگ و برگ ها اعمال کنید.

بعضی از گلها مانند آلاله و برگ ها خودشان ضد آب هستند اما با این حال پشت گلبرگ ها هنوز نیاز به آب بندی دارند و بهتر است آغشته به چسب شوند.

مرحله ۵: روش ۴: آب بندی با اسپری مو

راه دیگر برای جلوگیری از واکنش با رزین، این است که گلبرگ ها را به اسپری موی آغشته کنید. فقط چند لایه  اسپری مو را در هر دو طرف اسپری کنید، مطمئن شوید که آنها را روی سطح غیر چسبنده قرار داده اید تا روی سطح نچسبند.

مرحله ۶: روش ۱: گل تازه

 

شما می توانید گل ها را خشک نکنید و در ساده ترین روش، گلهای تازه را درون قالب سیلیکونی قرار دهید و روی آن رزین بریزید و  خوب مخلوط کنید. باید توجه داشته باشید که بعضی گل های تازه (مانند نمونه های آزمایش شده ما) در رزین تغییر رنگ می دهند.

نتایج:

یاس خوشه ای: رزین رنگ گل ها را تغییر داد و آنها را به رنگ خاکستری قهوه ای تبدیل کرد.

شکوفه های گیلاس: گلبرگ های ظریف کمی کوچکتر شدند.

افرا ژاپنی: قسمت های نازک کمی کوچک شدند.

آلاله: بعضی از گرده ها در رزین فرو ریختند.

شکوفه های گیلاس: گلبرگ ها کمی شفاف تر شدند اما کوچکتر از گل های معمولی شدند.

مرحله ۷: روش ۲: گل تازه با اسپری مو

شما می توانید سریع و آسان گلبرگ ها را به اسپری مو آغشته کنید و آن را خشک کنید. سپس آنها را درون قالب های سیلیکونی بگذارید و رزین را بر روی آنها بریزید.

نتایج:

شکوفه های گیلاس: گلبرگ کمی شفاف تر شد.

گیلاس معمولی: گلبرگها به هم چسبیده و سبز شد.

افرا ژاپنی: برگ کمی شفاف شد.

آلاله: گلبرگ کمی پاره شد.

گیلاس: گلبرگ کمی شفاف شد.

جمع بندی: بهترین روش برای هر نوع گل

 

با توجه به روش های مختلف خشک کردن و قراردادن گل در رزین؛  در اینجا بهترین روش برای هر نوع گل به تجربه آورده شده است.

توجه داشته باشید: این روش ها ممکن است با انواع مختلف رزین متفاوت باشد.

یاس خوشه ای: بهترین و تنها روش واقعی که با رنگ بنفش سازگار بود، روش ساده ی خشک کردن بود.

شکوفه های گیلاس:  بهترین روش برای این گل، گل تازه با روش آب بندی با چسب بود.

افرا ژاپنی: هر روش به خوبی کار می کرد، اما بهترین نتیجه با روش خشک کردن بود.

آلاله: گل کاملا بدون عارضه می ماند، اما بهترین روش خشک کردن بود.

گل مینا: چسب و اسپری رنگ گلبرگها را تغییر داد، بنابراین بهترین نسخه روش خشک کردن با کتاب بود.

حال شما می توانید با ایجاد یک سوراخ در کار نهایی خود، برای ایجاد آویز، کلید زنجیری یا فقط به عنوان دکوراسیون میز از این دستسازه های زیبا  استفاده کنید.

قالب های سیلیکونی دست ساز و پین دار فروشگاه نیز برای شما مفید خواهد بود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”خرید مواد اولیه از فروشگاه آی تک کالا” h2_font_container=”font_size:36″ h4=”خرید رزین اپوکسی مرغوب، رنگ های مخصوص، قالب های سیلیکونی و …” h4_font_container=”font_size:16″ txt_align=”right” shape=”square” style=”flat” color=”turquoise” add_button=”right” btn_title=”ورود به فروشگاه” btn_style=”gradient” btn_gradient_color_1=”juicy-pink” btn_gradient_color_2=”grey” use_custom_fonts_h2=”true” use_custom_fonts_h4=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.itechkala.com%2Fproduct-category%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25B4%25DA%25AF%25D8%25A7%25D9%2587%2F%25D8%25B1%25D9%2586%25DA%25AF-%25D9%2588-%25D8%25B1%25D8%25B2%25DB%258C%25D9%2586%2F|||”]کاربر گرامی برای تهیه مواد مورد نیاز خود می توانید به فروشگاه آی تک کالا مراجعه نمایید.[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]