همه هنرمندانی که علاقه مند به کارهای رزینی هستند به دنبال ساخت یک سازه بدون حباب و کاملا شفاف هستند.و برای رسیدن به مقصود  رزین های متعددی را تست می کنند.

برخی از هنرجویان غافل از این موضوع هستند که با رعایت کردن اصولی ساده می توانند این مشکل را بر طرف نمایند.

رزینهای غلیظ بسیار مستعد حباب زدن هستند؛ لذا بهتر است از رزین های رقیق و با ویسکوزیته مناسب یا غلظت مناسب استفاده شود که نتیجه کار بدون حباب باشد.

روش های حباب گیری رزین اپوکسی

برای از بین بردن حباب های رزین و هاردنر گاهی میتوان از دستگاههای وکیوم استفاده کرد. دستگاههای وکیوم قیمت چندانی ندارند، با قرار دادن مخلوط رزین و هاردنر خلأیی در دستگاه ایجاد می شود که حباب ها گرایش به خارج شدن از مخلوط رزین و هاردنر دارند.

نوع دیگری از روش حبابگیری استفاده از دستگاههای ویبره (التراسونیک) است به صورتی که با لرزشهای ریز و مداوم کمک میکنند تا حباب ها از مخلوط رزین و هاردنر جدا شوند.

قرار دادن ظرف حاوی رزین داخل اب گرم نیز باعث می شود حباب ها کمتر شوند. بهتر است پس از ترکیب رزین و هاردنر آن را درون ظرف حاوی آ گرم قرار دهید.

معمول ترین روش برای از بین بردن حباب رزین،  گرفتن شعله در مسیر آن به وسیله یک فندک است که نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد. نکته ای در مورد فندک ها که می بایست به آن دقت کنید این است که با فاصله و صرفا جهت حرارت به روی کار گرفته شود زیرا  شعله این فندک ها بسیار قوی می باشد و ممکن است روی کار اثر بگذارد.

بعضی وقت ها ممکن است روی سطحی که قرار است رزین اپوکسی را بریزید رطوبت وجود داشته باشد رطوبت  نیز باعث تولید حباب خواهد شد که این نوع حباب رزین اپوکسی معمولا اندازه بزرگتری نسبت به حبابهای دیگر دارد.
برای رفع حباب ناشی از رطوبت، می بایست رطوبت سطح کاملا از بین برود حتی رطوبتی که در عمق سطح چوب ممکن است باشد می تواند در کار تولید حباب رزین اثر بگذارد، برای همین می توان سطح کار را با کمی حرارت دادن خشک کرد.
و در آخر، برخی اوقات بعد ازریختن رزین اپوکسی روی چوب و بعد از مدتی حباب های بسیار کوچکی در اطراف چوب مشاهده می کنید. علت وجود این حباب ها عدم منافذ گیری چوب قبل از ریختن رزین اپوکسی می باشد زیرا چوب ها  دارای منافذی هستند که این منافذ دارای
اکسیژن بوده و در نتیجه بعد از ریختن رزین اپوکسی شروع به خارج شدن می کنند و  باعث تولید حباب در داخل کار می شود.
برای رفع این مسئله بهترین روش این است که چوب را قبل از شروع کار به مخلوط رزین اپوکسی با هاردنر آن آغشته کنید تا کلیه منافذ چوب گرفته شود بعد بگذارید کاملا خشک شود و بعد از خشک شدن که ممکن است ۱ تا ۲ روز هم طول بکشد روی آن چوب کار کنید.