[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مقدمه

احتمالا، در حالیکه در جستجوی یک پروژه جدید از طریق اینترنت هستید، میزهای رزینی  زیبا با جلوه آبشارهای خیره کننده، دریای مواج، طرح کهکشانی و … مشاهده کرده اید. بسیاری از این محصولات را می توان با قیمت بالایی فروخت. این طرح ها نتیجه استفاده درست و با سلیقه از رنگ ها و پیگمنت های مختلف در رزین است. در ادامه روش های مختلف برای رنگی کردن رزین را توضیح خواهیم داد.

چه رنگ هایی با رزین اپوکسی سازگار است؟

نکات اولیه ای که بهتر است در نظر بگیرید:

رزین اپوکسی یک ماده بسیار حساس و دقیق است که در انواع مختلف با مارک های متفاوت توسط فروشگاه ها در حال فروش است،  شما میتوانید انواع رنگهای موجود در بازار ومغازه های رنگ فروشی را به رزین اپوکسی اضافه کنید ولی باید در نظر داشته باشید که عواقب سازگار نبودن رنگ با اپوکسی بر عهده شماست. برای اینکه کنجکاوی شما بر طرف شود بهتر است دو سه قطره از رنگ مورد نظر خود را درون رزین و هاردنر تست کنید تا از سازگار بودن رنگ مورد نظر با رزین اپوکسی خود مطمین شوید.

اگر رنگ شما با رزین اپوکسی سازگار نباشد، مشکلات زیر برای کار نهایی شما بوجود خواهد آمد:

  •  خشک نشدن کار نهایی و چسبناک ماندن
  •   ایجاد ترکهای ریز روی سطح
  •   بوجود آمدن سوراخهای کوچک روی سطح
  •  عدم حصول رنگ مورد نظر شما، شاید شما رنگ سفید بخواهید ولی این رنگ درون رزین به زرد تغییر یابد.
  • گلوله گلوله شدن رنگ داخل رزین اپوکسی 

آی تک کالا با همکاری کارگاه رنگ و رزین خود، رنگ های کاملا سازگار با رزین اپوکسی های دو جزیی (با نسبت ۲ به ۱) را به بازار ارائه داده است که در ادامه هر رنگ و محصول مورد نیاز را توضیح خواهیم داد.

چه زمان و چه مقدار پیگمنت و رنگ های خود را به رزین اضافه کنیم؟

هنگامی که دو ماده اصلی (رزین و هاردنر) ترکیب می شوند، وقت آن است که رنگدانه و رنگ مورد نظر خود  را اضافه کنید. هنگام افزودن رنگدانه به مخلوط، در نظر داشته باشید که عرف نسبت اضافه کردن رنگ به رزین   ۲ تا ۶ درصد وزنی (به طور کلی ) است. بسته به اینکه می خواهید کار نهایی شما شفاف یا مات باشد،  تنظیم مقدار رنگ اضافه شده به مخلوط تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید بر عهده شما خواهد بود.

انواع رنگ ها و پیگمنت های معمول برای استفاده در رزین اپوکسی

۱: جوهر رنگی شفاف: جوهر رنگی شفاف شفافیت رزین اپوکسی را حفظ می کند و در عین حال باعث رنگی شدن کار می شود. 

 

 

 

جوهر های شفاف  موجود در فروشگاه به قدری غلیظ و با کیفیت است که هر ۵ سی سی توانایی رنگی کردن چند کیلو رزین اپوکسی را دارد. اگر می خواهید کار شما شفاف و کمرنگ باشد مقدار کمی از جوهر را استفاده نمایید (به اندازه سر سوزن) و اگر می خواهید کار شما پر رنگ شود مقدار بیشتری از جوهر را اضافه کنید ولی در نظر داشته باشید در صورت اضافه کردن مقدار زیاد جوهر، کار رزینی شما رو به مات شدن خواهد رفت.

توجه: جوهر رنگی شفاف موجود در فروشگاه پایه رزین است از آن جا نوع جوهر شفاف پایه الکل نیز برای رنگی کردن رزین اپوکسی استفاده می شود در مقاله ای جداگانه به تفاوت دو نوع پایه رزین و پایه الکل خواهیم پرداخت. 

 

 

۲: رنگ های پایه الکل و یا پایه تینر  در بین گزینه های انتخابی رنگ رزین اپوکسی یک گزینه محبوب است. و این محبوبیت بدلیل ایجاد طرح و بافت های خاص در رزین اپوکسی است. بسیاری از سازندگان از این محصول به عنوان رنگدانه انتخابی در هنگام ساختن شاهکارهای هنری رزینی خود استفاده می کنند. از انجا که با استفاده از رنگ سفید به همراه سایر رنگ ها بافتی متفاوت ایجاد می گردد این رنگ ها در ایران به رنگ های میکروبی شهرت یافته اند. تکنیک میکروبی حتما نیاز به رنگ سفید دارد ولی به تنهایی نیز می توان از هر کدام ار رنگ ها داخل رزین اپوکسی استفاده کرد.

۳: پیگمنت های شب تاب: پودرهای شب تاب یکی از موارد زیبا و قابل توجه برای استفاده در رزین اپوکسی هستند. تمام پودرهای شب تاب سازگار با رزین اپوکسی بوده و نور خود را بطور کامل در این ماده حفظ خواهند کرد. تاکنون نمونه های زیادی از ساخت انواع زیورالات شب تاب، میزهای رزینی شب تاب با نوردهی های سبز، آبی تیره و آبی فیروزه ای با استفاده از این پودر توسط مشتریان هنرمند ما انجام شده است. آی تک کالا کامل ترین مجموعه محصولات شب تاب در ایران را دارا می باشد که همیشه در عرضه محصولات شب تاب پیشتاز این حوزه بوده است.

 

۴: پیگمنت های شب رنگ یا فلورسنت: این پوردها همان رنگ های به اصطلاح عامیانه جیغ هستند که در پوشاک، نقاشی ها، اسباب بازی ها و … این رنگ ها را مشاهده می کنیم، از این پودرها می توان در رزین اپوکسی استفاده نمود. در صورت وجود منبع نور UV (اشعه ماورابنفش) در محیط این پودرها درخشان در تاریکی هستند و با قطع نور، درخشان بودن در تاریکی تمام خواهد شد. آی تک کالا برای راحتی استفاده، پودرهای فلورسنت را به صورت رنگ های پایه حلال مایع کاملا سازگار با رزین در آورده است و مشتریان و متقاضیان عزیز می توانند به راحتی از این رنگ های روان در رزین های با نسبت ۲ به ۱ خود استفاده نمایند.

 

۵: پیگمنت و یا رنگ های صدفی (متالیک): به جد یکی از زیباترین و پر طرفدارترین رنگ مصرفی برای ساخت میزهای رزینی استفاده از پیگمنت های صدفی (متالیک) است. این ماده علاوه بر رنگی کردن رزین جلوه ای درخشان و اکلیلی به کار شما خواهد داد و با استفاده از رنگ های متالیک طلایی، نقره ای و … کاری لوکس خواهید داشت. مجموعه ای کامل از رنگ های متالیک سازگار با رزین اپوکسی (نسبت ۲ به ۱) در فروشگاه آی تک کالا موجود است.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”خرید رنگ های سازگار با رزین اپوکسی از فروشگاه” color=”black” border_width=”3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row]