میز شب تاب، میزی بی‌نظیر که نمونه اون رو تا حالا ندیدید. این میز در تاریکی شب نوری فسفری رنگ از خودش ساطع میکنه برای اینکه این میز رو در شب نورانی نگه دارید، باید در طول روز اون رو در معرض نور خورشید و یا لامپ مهتابی قرار بدید.

با استفاده از پودرهای شب تاب آی تک کالا می تونید میزهای شب تاب به رنگ سبز، آبی و قرمز داشته باشید.

پودرهای شب تاب آی تک کالا با نور محیط شارژ می شن و هیچ نیازی به لامپ های مخصوص UV برای شارژ اون ها نیست. همچنین این پودرها بدون مواد رادیواکتیو بوده و هیچ گونه ضرری برای بدن انسان و محیط زیست ندارند.

۱: انتخاب چوب مناسب

مهترین چیز در ساخت این میز، چوب مناسبه که من از چوب سرو سوراخدار استفاده کردم. همانطور که در تصویر می بینید، این نوع چوب، شیارهای پوک زیادی داخل بدنه خودش داره که حالت چوب پنبه ای داره. برای این کار ۳ تا تخته نازک با طول یک متر کفایت میکنه. قسمت های اسفنجی و شیار های داخل بدنه، نکته اصلی این چوبه که محل قرارگیری رزین به همراه پودر شب تاب خواهد بود. پس علاوه بر چوب، به رزین (مثل اپوکسی پلی استر شفاف) بهمراه رنگ پودری شب تاب نیاز داریم.

۲: خالی کردن شیار ها از بافت اسفنجی

بافت اسفنجی داخل شیار های براحتی توسط یک جسم تیز میتونید برداشته بشه و برای تمیز شدن بهتر همزمان از فشار باد استفاده میکنیم. از اونجا که این مرحله کمی کثیف کاری داره و گرد و خاک زیادی بلند میشه، بهتره از لباس و ماسک مناسب استفاده کنید. تمامی شیار ها رو کاملا پاک کنید. چوب ها باید مانند تصویر بشه.

 

۳: سمباده زدن سطح کار

بعد از تمیز کردن شیار ها، سطح کار رو با یک سمباده شماره ۸۰ ، کاملا سمباده بزنید. اینکار علاوه بر تمیز کردن محل اتصال چوب های و چسب های بیرون زده، سطح شیار ها رو هم تمیز میکنه. بعد از سمباده زدن هم تمام سطح کار رو باد گرفتم تا کاملا تمیز بشه. قبل از اینکه به مرحله قبل بریم، باید سطح کار رو تا جای ممکن تمیز کنیم، کاملا تمیز و بدون گرد و خاک و براده.

۴: آماده سازی تخته برای رزین

ابتدا سطح پشت کار رو با چسب پوشوندم تا هیچ گونه رزینی با اون در تماس نباشه. بعد هم از چند تا ورق پلکسی گلاس که دورافتاده بود برای لبه های تخته استفاده کردم و اون رو با چسب به کنار لبه ها چسب بزدم. این کار برای اینه که رزین از لبه های کناری به بیرون نریزه و تمام رزین روی سطح کار باقی بمونه. پیشنهاد میکنم که حتما از صفحات پلکسی گلاس استفاده کنید، چونکه رزین به اون نمی چسبه و بعدا براحتی جدا میشه.

۵:آماده سازی رزین و پودر شب تاب

برای رزین می تونید از رزین اپوکسی شفاف سایت استفاده کنید که  برای اینکار مناسبه. برای پودر شب تاب هم از پودر شب تاب های آی تک کالا استفاده کنید. در رنگ های سبز، آبی فیروزه ای و قرمز موجوده. این پودرها آلمانی هستن و نوردهی فوق العاده ای دارن.هر چه قدر از مقدار بیشتری پودر استفاده کنید نتیجه بهتری میگیرید. میتونید از قبل نسبت رزین و پودر رو تست کنید و ببینید که چه میزان نتیجه بهتری داره و بعد از اینکه تصمیم گرفتید، اون نسبت رو روی میز اجرا کنید. برای ابعاد تخته میز ۱ در ۱ متر، حداقل به یک کیلو رزین و ۱۰۰ گرم پودر شب تاب نیاز دارید. برای ترکیب رزین، به نسبت مساوی جز A و جزء B رو با هم مخلوط کنید، ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا یکنواخت بشه سپس پودر شب تاب رو به رزین اضافه کنید انقد هم بزنید تا حالت گوله ای از بین بره و کاملا با رزین یکنواخت بشه.

۶: ریختن رزین

حالا نوبت ریختن مخلوط رزین روی سطح کار و داخل شیارها ست. بعد از ریختن رزین، ممکنه بعضی از شیار ها کمی رزین رو به خودش جذب کنند و سطح رزین کمی پایین بره. عیبی نداره، در دور بعدی مخلوط رزین، اونها رو مجددا پر کنید. بعد از گذشت ۸ ساعت رزین خشک میشه و میز شما آمادست.

۷: باز کردن قالب دور تخته و تست اولیه

بعد از گذشت یک شب، وقتی رزین کاملا سفت شد، می‌توانید لبه اکریلیک و چسب پشت کار را جدا کنید. رزین به اکریلیک نمی‌چسبد و به آسانی می‌توانید با کمی صبوری آن را جدا کنید.
اگر مشتاق هستید زودتر نتیجه کارتان را ببینید، کافی است صفحه را ۵ دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهید و سپس در فضایی بسته و تاریک شاهد درخشش آن باشید.

منبع: آموزش میز شب تاب در سایت ایران چوب