مقدمه

کارواش نانو همانطور که از اسمش پیداست، یکی از به‌صرفه‌ترین و جدیدترین فناوری‌های دنیا در زمینه شست‌وشو وسایل نقلیه است. کارواش نانو یک ماده شوینده است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به کارواش و با مصرف آب اندک یا حتی بدون آب، وسیله نقلیه خود را، از خودروهای سنگین گرفته تا موتور، با آن شست‌وشو دهید.

کارواش بدون آب نانو - سایت آی تک کالا
کارواش بدون آب نانو – سایت آی تک کالا

در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درمورد کارواش بدون آب نانو، نحوه استفاده از آن، قیمت کارواش نانو، مزایا و معایب آن را در اختیارتان قرار دهیم.

کارواش بدون آب نانو

در کارواش نانو نیز از موادی استفاده می‎شود که با بهره‌مندی از این علم، می‎توانند بدون استفاده از آب، یک شست‌وشوی بی‎نقص را عرضه کنند. در واقع این ماده شوینده یکی از جدیدترین روش‌های کارواش به‎شمار می‌رود. شاید از خود بپرسید چگونه می  شود بدون مصرف آب و مواد شوینده، آلودگی‌ها را از سطوح مختلف اتومبیل پاک کرد؟ در واقع باید بدانید آنچه که این تکنیک را از سایر روش‌های دیگر مجزا می‌کند، نوع مواد شوینده آن است. در روش‌های پیشین فشار آب و مواد شوینده، چه به صورت دستی و چه به صورت اتوماتیک، مهمترین نقش را در نظافت دارند. اما در این تکنیک مواد شوینده به‌گونه‎ایی طراحی شده‌اند که هر دو نقش را با هم ایفاء می‎کنند.

نحوه استفاده از کارواش بدون آب نانو

ابتدا باید مواد نانو را به سطح خودرو اسپری کنیم که این عمل باعث جداشدن آلودگی از آن سطح شده و همزمان لایه‌ای بسیار ظریف از ذرات نانو در زیر آلودگی ایجاد می‌شود، سپس با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا حوله مخصوص سطح اتومبیل آغشته شده به مواد نانویی را پاک می‌کنیم. در این حالت تمام آلودگی و کثیفی جذب حوله شده و بلافاصله حوله دوم کشیده می‌شود. کشیدن حوله دوم سبب یکنواختی و پرداخت همان لایه نانو و براق شدن سطح می‌شود.در انتها خواهید دید به همین سادگی اتومبیل شما تمیز و براق شده‌است.

مزایا و معایب کارواش نانو

مزایا و معایب کارواش نانو - سایت آی تک کالا
مزایا و معایب کارواش نانو – سایت آی تک کالا

مزایای 

  • نیاز به نیروی متخصص ندارد
  • حجم آب مصرفی را کاهش می‌دهد (یا اصلا نیازی به آب نیست)
  • به‌صرفه‌بودن از نظر مالی و زمانی
  • مصرف انرژی کم
  • سازگار با محیط زیست

معایب 

معایب کارواش بدون آب نانو - سایت آی تک کالا
معایب کارواش بدون آب نانو – سایت آی تک کالا

اگر چه کارواش نانو در بسیاری از موارد خیلی بهتر از کارواش‌های سنتی است و ما به نکته چندان حائز اهمیتی در بررسی معایب کارواش نانو برخورد نکرده‌ایم. اما با این وجود دو مورد زیر می‌تواند محدودیت‌هایی را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود آورد:

  • نیازمند حوله مخصوص است
  • لازم است تا دستمال یا حوله مورد استفاده را پس از هر بار پاک‌سازی خودرو، کاملا شست‌وشو دهید.

قیمت کارواش بدون آب نانو

همانطور که در قسمت مزایای کارواش نانو ذکر کردیم، کارواش نانو از نظر قیمت برای مشتری مقرون‌به‌صرفه خواهدبود. اما با این حال یکی از عوامل مهمی که روی قیمت کارواش نانو‌ای که شما خریداری می‌کنید تاثیرگذار است، مدل خودرو شما (شاسی‌بلند، لوکس، سواری و یا غیرسواری) است که هر چه خودرو بزرگ‌تر باشد طبیعتا برای شست‌وشو به میزان ماده بیشتری هم نیاز است.

از دیگر عواملی که روی قیمت کارواش نانو تاثیرگذار است، موارد زیر می‌باشد:

  • قیمت اسپری کارواش نانو
  • شستشوی کامل خودرو یا فقط بدنه خودرو و یا قسمتی از بدنه خودرو
  • کیفیت مواد شوینده نانو و دستمال مورد استفاده که هر چه این دو از مواد مرغوب‌تری تشکیل شده باشند قیمت کارواش نانو بیشتر است.

ورود به فروشگاه محصولات نانو